Referater fra bestyrelsens møder
Bestyrelsesmøde i hallen d. 11. Oktober 2018

Tilstede: Alle.

1: Godkendelse af referat: - godkendt.

2: Nyt fra formanden:
  • Kæmpe ros til hallens personale for forberedelse og gennemførelse af arrangementet i lørdags. Alt klappede, og folk var meget tilfredse.  
  • Connect. Jørgen skal tage kontakt, så vi kan få gang i online booking af hallerne i de “døde” perioder. Dette skal gerne være på plads til juleferien.  
  • Ny hjemmeside er under opsejling. www.Vinderup.dk en hjemmeside, hvor man kan promovere byen noget mere. Vi regner med, at hallen vil kunne få mere omtale herigennem.  
  • Priess’ hjørne. Vi skal tage kontakt til P. Kjellerup, om vi må få folie i vinduerne, hvor vi reklamere for svømmehallen. Charlotte snakker med Kjellerup og en skiltemaler, Ann Marie snakker med Kreativ design ang. en pris.
3: Økonomi.
  • Vi snakker ang. økonomien. Jørgen prøver til næste møde, at finde ud af, hvad forskydningerne kan skyldes.  
4: Nyt fra centerlederen.
  • Heinrich og Jørgen tager afsted til kursus 2 i vandbehandling.  
  • Michael kommer på et udvidet kursus i vandaerobic.  
  • Jørgen undersøger muligheden for lys der kan nedsænkes i bassinet og tages op igen.  
  • Vi vil gerne have Sommerfeldt til at fokusere på hjemmesiden. Facebooksiden vil vi opfordre hallens brugere/foreninger til at blive med- administratorer på. Inddragelse af medarbejderne.  
  • Floorball vil gerne have streget banen op. Jørgen undersøger prisen for det. Jørgen undersøger samtidigt prisen for kortbane opstregning.  
  • Julefrokost i 2019. Vi støtter op om ideen. Måske skal man undersøge muligheden for en oktoberfest. Ann Marie undersøger prisen for et fuldt koncept. Jørgen kontakter  formændene fra foreningerne og forhører dem, om de vil bakke op omkring dette. Vi vil gerne give noget tilbage til klubberne.  
  • Bestyrelsen beder Charlotte om at finde ud af, om vi kan etablere en E-sport forening.
6. Bordet rundt:
  • Bruserne i omklædningen trænger til gennemsyn. Evt. Udskiftning.  
  • Hele personalegruppen vil blive inviteret med til næste bestyrelsesmøde. Vi skal have en snak omkring, hvad de hører folk gerne vil have der skal ske i hallen såvel arrangementer, som miljøer. De går rundt med viden, som vi gerne vil indvies i.
  • MGP arrangement 7. 3. 2019 - Crossdance arrangement.  
Næste møde torsdag d. 6. Dec.2018.  Klokken 19.
 
Bestyrelsesmøde i Vinderup Hallerne d. 20.09.2018 
                             Fraværende: Steen Hatting.  

1: Bestyrelsen har overlevering:
  • Den gamle bestyrelse sætter Lars og Charlotte ind i, hvad vores bestyrelsesarbejde går ud på.  
  • Vi gennemgår såvel økonomi, som hvad vi har af lokaler, og hvem vi udlejer til.  
  • Vi snakker om løst og fast, og får snakket omkring, hvad vi (som bestyrelse) gerne vil arbejde frem mod.
2: Nyt fra formanden.
  • Anders, Jakob og Jørgen har afholdt møde med Revisionskontoret Vest ang. hjælp til næste år. Vi syntes selv, vi er kommet frem til en god ordning.  
  • Der bliver aftalt at udgiften til dette bliver reduceret til næste år. Hallen har fået et system til fakturering.  
3: Godkendelse af referatet.
  • Jørgen fik svar på de spørgsmål, som han havde til referatet fra generalforsamlingen.  
  • Fællesspisning. Vi snakker om, hvad det kunne være, hvilken dag det skulle være, og hvilken pris man skulle tage for det.  
  • Vi starter en tirsdag i oktober.  
  • Imellem jul og nytår. Har fået et tilbud fra Hop og Rul for at stille baner op i hal A.  
4: Nyt fra formanden.
  • Alle skal være tilstede til generalforsamlingen
  • Ved opstart efter ferien, så skal vi have styr på åbne og lukke situationer.  
5: Økonomi.
  • Vi har handlet på det, vi snakkede om, til generalforsamlingen, mht, udgift til Revisions Kontoret Vest.  
6: Nyt fra halinspektøren.
  • Udskiftning af rude i hal B
  • Udluftning lavet i hal A. mht. taget
  • Medarbejdere skal have førstehjælpskursus. Også ungarbejderne.  
  • Til Realskolens fest. Vi får lavet wire til ophæng af lamper i hal B. Så har vi til begge haller.  
  • Reception til Realskolen. Vi aftaler, hvem der tager afsted, og hvad vi giver i gave.  
  • Frivillige er næsten på plads til d. 6. Oktober. Jørgen får styr på en lille ting til dem.
  • Har være på visit i Borbjerg. Har set deres E- sports lokale.  
  • Vi får set hallens nye skrift ang. Persondatalovgivningen.  
  • Der er indkøbt en PlayStation til brug i hallen. Jørgen arbejder videre på projektet.
7: Evt.
  • Running dinner. Var det noget?
  • Ingen svømmesporten i uge 42 i år. I stedet er det åbnet fra 10-13 tirsdag og torsdag i denne uge.  
  • Wellness aften arbejdes der fortsat på.  
  • Svømme disko arbejdes der også på. Evt. En fredag i januar måned.  
  • Der er indkaldt til 1 års eftersyn.
  • Ang. Pulversystemet, så arbejder Jørgen med en ide.
 

 
Bestyrelsesmøde i hallen d. 8. August. 2018

Tilstede: Alle. 

1: Godkendelse af referat.  - Godkendt.

2: Nye vedtægter.
  • Bestyrelsen gennemlæser vedtægterne og kommer med ændringer. Disse fremlægges for advokat og tilsendes Holstebro Kommune. Ann Marie afleverer dem hos Advokatkontoret og tager kontakt til kommunen.
3: Regnskab fremlægges. 
  • Jakob fremlægger regnskabet.  
  • Vi stiller os undrende over revisionsbeløbet. Dette vil vi spørge ind til med forventning om nedsættelse til næste år.  
  • Vi kommer ud af året med et overskud.
  • Jørgen skal have set på vores forsikringer.
  • Jørgen sørger selv for at oplyse skattevæsenet omkring fri-telefon.
4: Generalforsamling d. 22. August kl. 19.00
  • Steen og Ann Marie tager kontakt til evt kandidater.  
5: Halinspektøren har ordet. 
  • 1 års eftersyn. Thomas, vores byggekonsulent, har tilbudt at hjælpe til ved dette. Vi vælger,  at Niels Sommerfeldt og Jørgen inviterer mureren herud og laver et eftersyn med billeder og notater.  
  • Der arbejdes med persondataloven.  
  • Skur er blevet lavet rundt om pulveranlæg. - Omklædning er blevet malet.  
6: Evt. 
  • Funktionsbeskrivelser er i hus
  • E- sport, Lindy, åbent for børnene mellem jul og nytår, VM fodbold, Halloween, Aqua fitness. Wellness aften i svømmehallen. 9. November i samarbejde med Clinique Velvære.
  • Cafemiljøet mangler lidt endnu. Bestyrelsen vil gerne have lidt mere ungdomsmiljø i indgangspartiet. Man kunne også lave en “bytte- biks”. Evt spørg Ibeth (Sevel hallen), hvordan hun har gjort. Man kunne også tage til Mejrup og se lege/tv hjørnet derude. Borbjerg Hallen har også et rigtig dejligt indgangsparti.  
  • Vi skal have lavet omklædning/bademuligheder for muslimer. Jørgen kigger på muligheden for at sætte en skinne op ved puslepladsen
  • Realskolens jubilæumsfest. 560 personer er nu tilmeldt.

Bestyrelsesmøde i Vinderup Hallerne 25.05.2018

Tilstede: Steen, Rene C, Poul, Jakob, Anders, Ann Marie og Jørgen DJ.

Til aftenens møde har vi deltagelse af Ewald og Peter fra Syddansk Universitet. De er i gang med en undersøgelse om hvordan man driver idrætsfaciliteter i Danmark.
 
1: Godkendelse af referat: - Godkendt.  

2: Nyt fra formanden. 
  • E- sport. Har haft et møde med ungdomsskolen, Realskolen, politikere og andre interesserede. Man kan leje sig ind på realskolen. Daniel (IT doktoren) har meldt sig som træner. Så hallen skal ikke tænke på at mødelokalet evt. Skulle benyttes til dette.  
  • Der er blevet diskuteret løn for de ansatte. Vi snakkede om, hvordan vi får det til at hænge sammen indenfor rammen, så vores brugere kan benytte hallen bedst muligt.  - Vedtægterne. Charlotte Pors er sat til at revidere disse. 
3: LAN PARTY. 
  • Vi har fundet ud af, at der manglede nogle ting som der var reklameret med. Nettet var ikke så hurtigt, som vi havde skrevet. Samt der manglede nogle ting ( 1000/1000), bar og kunststofbane. Vi har lært, at hvad vi reklamerer med, det skal være der.
4: Halinspektør.    
  • Jørgen får fuld opbakning til at få udarbejdet en plan for, hvordan arbejdsplaner skal se ud.
  • Kulfiltre. Vi beslutter os at tømme filteret og få den på fyldt igen
  • Vi får en af tilbuddene vist, vi venter på at se næste tilbud. Jørgen finder ud af, hvor meget tilskud der er at hente.  
  • Jørgen undersøger muligheden for at påmontere en varmesparer…Evt. Tage kontakt til Jebjerg sport og Event eller Salling efterskole, som har disse påmonteret.  
  • Lindy Aldal. Vi gør en ekstra indsats for at samle flere mennesker.  
  • Bestyrelsen vil hellere at der bliver lavet flere mindre end ét stort arrangement.  
  • Landskampe på storskærm.  
  • Bestyrelsen blev præsenteret for et tilbud for udendørsarealerne.
5: Økonomi. 
  • Jeanette vil gerne have en mail med bestyrelsens møder et år frem. På den med kan hun arbejde fremadrettet.  - Driftsøkonomien ser fornuftigt ud.  
6: Bordet rundt. 
  • Skaterbane kommer nok ikke til at ligge ved hallen, men højst sandsynligt ved parkeringspladsen ved Brugsen.  
7: Evt. 
  • Næste møde 8. August kl 19.00. Vi skal her have snakket om hensættelser. - Sommerseminar d. 15. 06.2018 kl. 18.00 i cafeteriaet.

Bestyrelsesmøde 04.04.2017

Fraværende: ingen 

1: Godkendelse af referat.
  • tjek.
2. Nyt fra formanden. 
  • Bestyrelsen er blevet kontaktet af en gruppe, der vil starte e-sport her i byen. Vi har aftalt et møde med e-sport Danmark d. 25.04.18 kl. 19.00. De vil komme og præsentere deres projekt. Vi er meget interesseret i at få dem om i Hallen. Rydhave slots efterskole vil blive en del af projektet, samt IT - Doktoren.  
  • Vedtægter. Vi vælger, at lade Anders fra Revisionskontoret Vest kigge på vedtægterne og revidere dem, så de passer til fonden Vinderup Hallerne.  
  • Jakob fremlægger det foreløbige regnskab, som er blevet revideret af Revisionskontoret Vest. Det ser fornuftigt ud.  
3: Nyt fra halinspektøren. 
  • Vandsituationen er under kontrol.
  • Nyt kasseapparat i cafeteriaet. Kører direkte til vores revisor.  
  • Nyt apparat indkøbt til gulvvaskeren. Så kan man lægge noget vand ud, som kan opløse harpiks og gøre det nemmer for servicepersonalet.  
  • Vi snakker om at indhente priser på ekstern hjælp til at gøre halgulvet rent, inden Realskolen kommer og benytter hallen. Hallens personale kan ikke nå det sammen med alle de andre gøremål, som de skal nå.  
  • Skolerne kan være i hallerne fra 8.00-15.00. Realskolen bruger den fra kl. 07.00. Jørgen tager fat i kommunen, og får genforhandlet vores aftale til næste skoleår.  
  • Vi kigger på rengøringen. Der er pres på, for at nå tingene fra morgenen af. Måske skal man lave en omstrukturering. Jørgen kigger på det.
  • Loftet i Hal A trænger til en hjælpende hånd. Hvam arkitektkontor har været forbi i dag og kommer med en redegørelse for loftet.  
  • Realskolerne mangler et sted til atletik. Vi har drøftet det på mødet.
  • Kulfilter trænger til udskiftning. Jørgen har taget kontakt til en af vores leverandører (priser til næste møde).
4: Bordet rundt.
  • Projektor. Er det en ide til det kommmende VM?
  • MGP, lav endelig sådan en aften for børn og deres forældre.  
  • Julefrokost. Tag kontakt til handelsstandsforeningen, og få dem til at bakke op omkring en julefrokost. Vinderup mangler et sted at mødes til julefrokost. Måske tage kontakt til en person fra byen, der har idéerne og kontakterne.  
  • Anders, Jakob og Jørgen har været til møde netværksmøde. Vi kan få del i Holstebro kommunes indkøbsaftale.
  • Til netværksmøde havde man inviteret en halinspektør fra Spektrum i Idom. Han forklarede, hvilke tiltag de har lavet der for at fremme deres cafeteriadrift.  
  • Der bliver foreslået at man som hal kunne tilbyde lokaler til trænerkurser m.m.  Vi skal være behjælpelig med at uddanne de lokale unge mennesker, så vores klubber har flere hjælpere og uddannede ledere.  
  • Persondata. Jørgen har dialog med Jeanette om det.  
  • E- sport. 21 tilmeldte. Sæt i gang.  
Næste møde : 29.05.2018 kl. 19.00

Bestyrelsesmøde i hallen. Onsdag d. 07.02.2018
 
Fraværende: Ingen.
 
1: Godkendelse af referat.
- Ingen indvendinger.
 
2: Nyt fra formanden.
- Jørgen og Anders er blevet inviteret til en undersøgelse omkring drift omkring haller i
Danmark. Forskningsafdelingen ved Syddansk universitet.
- Mandag d. 5 marts er vi blevet indkaldt til et møde i udviklingsforum for bestyrelser i
idrætsfaciliteter.
 
3: Nyt fra halinspektøren.
Status på diverse punkter fra sidste møde.
A) Gulv i hal A. De er fugt i gulvet og Jørgen har haft et firma ude for at tjekke det. Jørgen
har fået et tilbud på at få det ordnet.
 
B) De er taget en beslutning om at sætte et vandbehandlingsanlæg på til svømmehallen.
 
C) Palit i svømmehallen. Dette er ikke helt i orden endnu. Vi holder 170.000 kr tilbage
indtil dette er bragt i orden.
 
D) I mellem jul og nytår. Idrætsaktiviter var fint besøgt. Vi snakker om, at man som hal
kunne stille hallerne gratis til rådighed, hvis foreningerne ville bidrage med instruktører
til arrangementet. Man kunne fx låne panna-banerne til en dag. D. 24. December var
der små 60 personer i vandet. Det var en dejlig og hyggelig formiddag.
 
E) I det nye bassin skal der bundstøvsuges hver dag, for at undgå problemer. Dette er en
ny bekendtgørelse. Til næste møde har Jørgen bestemt, hvilken bund- robotstøvsuger
han gerne vil have indkøbt.
 
F) E- sport. Tilmelding nu i gang. 50 personer er mindste deltagelseantal.
 
G) I- charge bliver godt brugt. Vi vil have leasing firmaet til at finde sponsorer til den.
 
H) Michael bliver sendt på kursus i vandfitness.
 
I) Heinrich skal tage dommercertifikat til livredderprøven og bassinprøven. Ann Marie
tager kontakt til Skive seminarium ang. At deres elever kan tage livredderprøven her i
hallen.
 
J) Wellness aften med Clinique Velvære. Dette arbejdes der videre på.
 
4: Økonomi.
- Anders fra Revisionskontoret var her og gennemgik hallens økonomi.
- Det ser fornuftigt ud.

5: Bordet rundt.
- Dampspærre i hal A. Det skal der kigges på.
 
6: Evt.
 
Pkt. Til næste møde:
- opdatering af vedtægter.
- Mødet er d. 4/4.2018 kl. 19.00

Bestyrelsesmøde i hallen 6. december 2017

Fraværende: Ingen. 

1: Godkendelse af referat. 
  • Ingen indvendinger.
2: Nyt fra formanden.
  • Funktionsbeskrivelse for halinspektøren er godkendt af bestyrelsen og halinspektør. Jørgen skal nu lave funktionsbeskrivelse for de andre ansatte.  
  • Skilte i indgangsparti. Her kan folk se, hvem der er ansat i “huset”. R.C Ramme laver en ramme dertil.  
3: Nyt fra halinspektøren.
  • Fået ny vandhane indkøbt. Den der blev stjålet, blev ikke fundet igen.  
  • Nyt ur sat op i svømmehallen
  • Gulv i omklædningsrummene bliver nu lavet i stand. Sokkelfliser bliver nedtaget og en hulkele bliver lavet i stedet for.
  • Ny dykpumpe indkøbt. Fået spulet ud ved springgraven.  
  • Vedligehold af vaskemaskinen, den lavede mærker i gulvet fordi vaskerondellen faldt af. Der er blevet taget kontakt til håndboldklubben ang. overforbrug af harpiks. Hallen har bestilt “harpiks-frie” bolde, som håndboldklubben skal afprøve. Evt. kunne man gøre den ene hal til harpiks fri hal. Vi afventer.  
  • Lidt problemer med palit. Jørgen har styr på det.  
  • Imellem jul og nytår bliver der mulighed for at købe dagskort (50 kr), så kan børn prøve fx badminton, fodbold m.m.  Imens kan forældrene mandag og onsdag GRATIS træne i fitness.  
  • SOMMERFEST D. 15. Juni kl. 18.00.
  • Julemesse 2018. Lions har spurgt til det igen. Vi vil gerne have dem ind i “huset”, da de gør meget for lokalsamfundet.
  • 100 års jubilæum. Bestyrelsen stiller med nogle frivillige i baren.  
  • Fliseindkøb (reservefliser). Vi tager stilling efter 5 års eftersyn, om vi vil købe dem.
  • I-charge. Kunne det være en ide? Halinspektøren tager stilling til om det kunne være en ide at få i cafemiljøet.
4: Økonomi. 
  • Godt samarbejde med Revisionskontoret Vest.
5: Bordet rundt. Forslag til aktiviteter.
  • Åbent juleaftensdag fra 11-13 i svømmehallen
  • Indkøb af lærred og projektor evt. Til landskampe, MGP og andet.  
  • VP fest i svømmehallen.  
  • Samarbejde med ungdomsskolen om et arrangement.  Fx LAN party.
 

 
Bestyrelsesmøde i hallen 3. oktober 2017
 
Fraværende: Steen Hatting.

1: Strategi for Vinderuphallerne. 
  • Vi ønsker, at hallen bliver et naturligt samlingspunkt i Vinderup udenfor arbejds/ skoletid. Vi vil skabe et miljø, hvor servicen er i top, og hvor medarbejderne er synlige. Et skridt i den retning er at flytte Jørgens kontor hen i hjørnekontoret, så han bliver synlig for hallens brugere.  
  • Bestyrelsen har et ønske om at få udfærdiget stillingsbeskrivelser for hallens personale. Dette gøres for at understøtte strategien om, at medarbejderne gøres synlige.
2: Godkendelse af referat fra sidste år. - Godkendt

3: Nyt fra formanden.

Defender:
  • De folk der har leveret filteranlægget. Hallen vil gerne have dækket anlægget ind, så det er ens med hallens ydervæg (hallens gavl, træplader). Rene Ringgaard vil lave det for os.  
Markedsføring:
  • Jysk fynske medier har kommet med et tilbud. Vi har valgt at takke nej.  
Omklædningsrum:
  • Vesla fik lavet et gulv i omklædningsrummene ved halbyggeriet, som ikke var optimal. Ved 5 års gennemgangen var det et punkt. Vesla kommer og kigger på det, og giver et bud.
Overdragelse af kassererfunktion til Revisionskontoret Vest:
  • Rene Poulsen overdrager økonomidelen til Revisionskontoret Vest. Derefter er det dem der står for det.  
Faktureringsprincipper:
  • Hvordan gør vi med klubber der ikke kan udfylde deres bookede tid? Man betaler for de timer man booker, medmindre de kan sælges til andre foreninger.  
4: Nyt fra halinspektøren.
  • Vores “arbejdspraktikant” har forlænget til jul.  
  • Højtalerne i hal A er blevet lavet.
  • Priserne i cafeteriaet er blevet tjekket.  
  • Fitness er ikke interesseret i at få energibarer m.m.
  • Cafax manden har været på besøg. Sammenholder man Menu og Cafax, så er der ingen fidus i det. Vi snakker  
  • Regn sensor i fitness var defekt. Det er blevet lavet.  
  • Sokkel på cafeteriaet ud mod VIK er i stykker. Der er indhentet tilbud på det. Jørgen tager sig af denne sag.
  • E-sport. 14. -15. april bliver afholdt en weekend i hallen. Altibox er ved at lave et tilbud på netforbindelse. Jørgen snakker med Ole Lund omkring et evt. samarbejde.
Anders snakker også med en - for gode ideer.  
  • Jørgen har arbejdet i, at få indført mobilepay. Bestyrelsen synes det er en god ide. Minimumbeløb 10 kr.  
  • Jørgen arbejder videre med kortbane til håndbold. Er håndboldklubben stadig interesseret?  
5: Bordet rundt.
  • Årskort til svømning, familiekort.  
  • Skaterbane. En arbejdsgruppe er nedsat og arbejder videre med projektet.
6: Evt. 
  • Intet 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Vinderup Hallerne | Halvej 2B | 7830 Vinderup | Tlf.: 97 44 18 75 | mail@vinderup-hallerne.dk